Startup Turff installeert advertentieschermen in studentenhuizen | MarketingTribune Media

2022-10-15 02:21:21 By : Ms. Vicky Lei

Sinds kort hangt in meer dan 2000 studentenhuizen een ‘slimme’ tablet aan de muur. De Turff vervangt de papieren turflijst en wordt gebruikt voor het bijhouden van gedeelde uitgaven. Het systeem is gratis voor de gebruiker doordat advertenties worden getoond als screensaver.

De bedenkers, een groep Delftse studenten,  hopen hiermee digitaal adverteren naar de woonkamer te halen. ‘Veel studentenhuizen houden met pen en papier bij wie wat pakt uit de gezamenlijke voorraad’, vertelt Henry Tang, medebedenker en natuurkundestudent aan de TU Delft. ’Zo worden de kosten eerlijk verdeeld en kan je gezamenlijk inkopen doen. Het traditionele turflijstje is echter foutgevoelig. Wij dachten: dat kan beter.’

Met de Turff tablet kunnen alle uitgaven digitaal worden bijgehouden. Het systeem is voor de gebruikers gratis doordat advertenties worden getoond als screensaver. ‘Er is dan ook veel animo’, zegt Tang, “We krijgen aanmeldingen van verenigingen tot bedrijfskantines.’ Op het platform zijn inmiddels al meer dan 10 miljoen consumpties bijgehouden.

‘We bieden adverteerders de mogelijkheid om gericht te adverteren in de woonkamer van studenten.’ Unilever, Heineken en Red Bull behoren al tot de klanten. ‘We zien onszelf als Digital out of Home, maar dan in huis. Inmiddels bereiken we meer dan 22.000 bewoners, het doel is om heel studerend Nederland te veroveren.’

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: